Andrejs Klementjevs, partija KOPĀ LATVIJAI: "Nevis ceļu drošībnieki, bet patvaļnieki. Demontēja zīmes, lai pelnītu no sodanaudām!"
7. aprīlis, 2025 pl. 13:52,
Nav komentāru
— Kādā populārā televīzijas raidījumā nesen norādīja uz jaunu nepatīkamu tendenci: lavīnveidā pieauga sodu skaits par ātruma pārsniegšanu tā dēvētajās Rīgas "dzīvojamajās zonās". Tur nedrīkst braukt ātrāk par 30 km/h. Kā tika noskaidrots, izrādījās, ka tam ir divi iemesli, un tie abi ir ētiski apšaubāmi. Pirmkārt, ceļu drošībnieki sāka labāk noslēpt savu aprīkojumu. Pārnēsājamo trijkāju radaru vietā viņiem tagad ir nelielas ierakstošas kameras (kā, piemēram, autobusu aizmugurē), kuras tiek stiprinātas pie automašīnas jumta un praktiski nav pamanāmas. Šāds auto, protams, bez trafaretiem, tiek novietots problemātiskā vietā un "ievāc ražu" - fotografē pārkāpējus. Interesanti, ka žurnālisti ir nofilmējuši dažus šādus "acīgus" auto, kas ir novietoti ar pārkāpumiem! Sanāk, ka sistēma strādā, lai sodītu cilvēkus un ķertu viņus, kad tie kļūdas, tā vietā, lai padarītu satiksmi drošu!Otrkārt, kas izraisa lielāko sašutumu, dažās ielās vienkārši samazināja brīdinošo zīmju skaitu! Esošās zīmes dažkārt nav redzamas koku vai sniega dēļ. Piemēram, par nepatikšanu avotu autobraucējiem pēkšņi ir kļuvusi Miera iela Rīgā. Ātruma ierobežojuma zīme (30 km/h) ir tikai viena - pašā ielas sākumā. Taču tā ir spēkā visas ielas garumā, kur ir pilns ar krustojumiem. Žurnālisti ir sameklējuši kādu vecu video, kas nofilmēts pirms gada. Un tika noskaidrota interesanta lieta: tas nav nekāds jaunais ierobežojums - tas bija spēkā arī līdz šim, bet zīmes bija novietotas katrā Miera ielas kvartālā! Tas ir, pašlaik tās ir vienkārši demontētas! Kas tas ir, ja ne afēra pilsētas līmenī?
Raidījumā visas pēdējā laikā sodītās personas tiek aicinātas iesniegt kolektīvu prasību tiesā pret Ceļu satiksmes drošības direkciju. Es to atbalstu un uzskatu, ka ir jāpārskata zīmju uzstādīšanas kārtība drošības apsvērumu dēļ un jārīko jau noteikto ierobežojumu audits! Auto īpašniekiem jābrauc drošībā un komfortā. Ielām nav jākļūst par rēbusiem ar šifriem, savukārt auto bez trafaretiem ir vajadzīgi, lai mazinātu avāriju skaitu nedrošās vietās, nevis tam, lai "drukātu" sodanaudas.
